TSL Expert będąc firmą spedycyjną wspiera klientów organizując i monitorując dla nich cały proces przewozu towaru. Zaczynając od dopasowania najbardziej odpowiedniego środka transportu, poprzez doradztwo w zakresie formalności związanych z transportem, na rozładunku towaru kończąc.

Nawiązując współpracę z firmą spedycyjną warto zwrócić uwagę na:

1. Doświadczenie

Wybierz firmę, która ma doświadczenie w organizacji przewozów danego typu ładunku i zna specyfikę przewozu towaru na danej trasie.

2. Komunikację i dostępność

Wybierz spedytora, który szybko i sprawnie reaguje na zmiany i sytuacje awaryjne. Z doświadczeń klientów, którzy do nas trafiają, często słyszymy o problemach w komunikacji i kontakcie ze spedytorem na różnych etapach realizacji zlecenia, co w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów – szczególnie na drodze, jest wręcz nieprawdopodobne!

3. Profesjonalizm

Kolejnym ważnym kryterium będzie zweryfikowanie,
czy spedycja posiada odpowiednie licencje uprawniające
do wykonywania zawodu spedytora i ubezpieczenia (umowa spedycji może być zawierana tylko przez profesjonalistę, czyli osobę trudniącą się działalnością spedycyjną zawodowo). Sprawdź czy firma, z którą chcesz nawiązać współpracę posiada: „Licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy” i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej spedytora (OCS).

Usługa spedycyjna to działania związane z organizacją transportu, które docelowo mają pomóc klientowi w znalezieniu najbardziej optymalnego rozwiązania, biorąc pod uwagę koszt transportu i bezpieczeństwo przewożonego towaru. Na działania te składają się: dobór odpowiedniego środka transportu, weryfikacja przewoźnika, monitorowanie całego procesu transportu od momentu załadunku po rozładunek towaru.

Najważniejszym aspektem przy wyborze właściwego środka transportu są dopuszczalne wymiary i masa całkowita pojazdów.

Z naszego doświadczenia wynika, że przy organizacji transportu ładunków drobnicowych i całopojazdowych (euro palety, palety przemysłowe, big bagi, kartony), zazwyczaj wybierany jest bus, plandeka solówka lub TIR z naczepą 13,6 m dł. (plandeka lub firanka).

Do przewozu ładunków przekraczających dopuszczalne wymiary w przewozie drogowym: ładunków ponadgabarytowych typu: maszyny, maszyny budowlane, maszyny rolnicze lub konstrukcje stalowe, każdorazowo analizujemy wymiary i dobieramy do nich odpowiedni środek transportu z platformą lub naczepą niskopodwoziową typu tiefbett lub semi.

Bardzo istotne dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym są zagadnienia związane z odpowiednim doborem  samochodu ciężarowego do przewozu towaru. Dobór właściwego środka transportu wymaga rozważenia wielu czynników związanych z trasą przewozu i specyfiką ładunku. Przy wyborze najbardziej optymalnego rozwiązania należy wziąć pod uwagę przede wszystkim rodzaj, ciężar i wymiary ładunku, obowiązujące przepisy w krajach załadunku i rozładunku, dopuszczalne wymiary i masę całkowitą pojazdów ciężarowych oraz możliwości finansowe i logistyczne klienta. Decydując się na transport drogowy pojawia się cały wachlarz możliwości w doborze właściwego pojazdu, a o wyborze decyduje jedynie ciężar i wymiary ładunku.

Transport paletowy jest świetnym rozwiązaniem, jeżeli mamy do przewozu dużą ilość towaru. Przygotowując palety do transportu, należy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu towaru na palecie – to właśnie po stronie nadawcy leży obowiązek bezpiecznego zapakowania palety. Odpowiednio przygotowaną paletę lub palety w zależności od ilości i wielkości palet możemy przewieźć transportem dedykowanym – bardzo popularne są przewozy expresowe, cechujące się szybką dostawą towaru lub w przypadku bardziej elastycznego terminu dostawy możemy zorganizować przewóz palety w doładunku – ta opcja będzie zdecydowanie tańszym rozwiązaniem.

Organizując przewóz maszyny nowej lub używanej musimy pamiętać o wymaganiach prawnych w danym kraju/krajach i dopuszczalnych parametrach przewozu. W przypadku przewozu maszyny przekraczającej dopuszczalne przepisami paramenty: wielkość lub ciężar, przewoźnik musi posiadać lub uzyskać odpowiednie zezwolenie na przejazd pojazdem nienormatywnym, a w określonych przypadkach konieczne jest skorzystanie w trakcie przewozu z pilota.

Współpracując z klientami, którym organizujemy przewozy maszyn zawsze bierzemy pod uwagę przede wszystkim rodzaj maszyny (maszyna używana, maszyna nowa, maszyna budowlana, maszyna rolnicza, maszyna przemysłowa itd.), stan techniczny maszyny, ciężar, wymiary, obowiązujące przepisy w krajach załadunku i rozładunku oraz możliwości finansowe i logistyczne klienta. Klientom, którym organizujemy transport maszyn rolniczych, budowlanych, leśnych, przekraczających dopuszczalne wymiary najczęściej proponujemy transport naczepami niskopodwoziowymi tj.: platforma, semi z lub bez najazdów, tiefbett.

Natomiast do przewozu maszyn o standardowych parametrach proponujemy przewozy: platformą, firanką, plandeką lub megą.

Organizując przewóz maszyny przemysłowej i robotyki przemysłowej musimy pamiętać o wymaganiach prawnych
w danym kraju/krajach i dopuszczalnych parametrach przewozu. W przypadku przewozu maszyny przekraczającej dopuszczalne przepisami paramenty: wielkość lub ciężar, przewoźnik musi posiadać lub uzyskać odpowiednie zezwolenie na przejazd pojazdem nienormatywnym, a w określonych przypadkach konieczne jest skorzystanie w trakcie przewozu z pilota.

Współpracując z klientami, którym organizujemy przewozy maszyn przemysłowych zawsze bierzemy pod uwagę: stan techniczny maszyn, ciężar, wymiary, sposób załadunku, obowiązujące przepisy w krajach załadunku i rozładunku oraz możliwości finansowe i logistyczne klienta. Klientom, którym organizujemy transport maszyn przemysłowych przekraczających dopuszczalne wymiary najczęściej proponujemy transport naczepami niskopodwoziowymi tj: platforma, semi z lub bez najazdów, tiefbett. Natomiast do przewozu maszyn o standardowych parametrach(w zależności o wymiarów) organizujemy przewozy: platformą, firanką lub plandeką.

Przewóz maszyn przemysłowych i robotyki przemysłowej wymaga szczególnej uwagi i wsparcia specjalizujących się w tym obszarze firm, dlatego naszym klientom proponujemy rozwiązania z zakresu przewozów zarówno pojedynczych maszyn przemysłowych i robotyki przemysłowej jak również całego wyposażenia maszynowego ze zlikwidowanych lub zamkniętych zakładów produkcyjnych.

Organizując przewóz konstrukcji stalowej lub drewnianej musimy pamiętać o wymaganiach prawnych w danym kraju/krajach i dopuszczalnych parametrach przewozu. W przypadku przewozu konstrukcji przekraczającej dopuszczalne przepisami paramenty: wielkość lub ciężar, przewoźnik musi posiadać lub uzyskać odpowiednie zezwolenie na przejazd pojazdem nienormatywnym, a w określonych przypadkach konieczne jest skorzystanie w trakcie przewozu z pilota.

Współpracując z klientami, którym organizujemy przewozy konstrukcji zawsze bierzemy pod uwagę przede wszystkim stan techniczny konstrukcji, ciężar, wymiary, sposób załadunku i rozładunku, obowiązujące przepisy w krajach załadunku i rozładunku oraz możliwości finansowe i logistyczne klienta. Klientom, którym organizujemy transport konstrukcji, przekraczających dopuszczalne wymiary najczęściej proponujemy transport naczepami niskopodwoziowymi tj.: platforma, semi z najazdami lub bez, tiefbett.

Natomiast do przewozu konstrukcji o standardowych parametrach(w zależności o wymiarów) organizujemy przewozy: platformą, firanka lub plandeką.

Częstym pytaniem, z jakim spotykamy się jako spedytorzy, jest pytanie o różnicę pomiędzy przewoźnikiem a firmą spedycyjną. Spedytorzy to osoby, które w całości doradzają, organizują i zarządzają całym procesem transportu współpracując z przewoźnikami, którzy są wykonawcami w tym procesie. Z chwilą otrzymania zapytania od klienta, firma spedycyjna zajmuje się szeroko pojętą organizacją transportu: dopasowaniem środka transportu, sprawdzeniem możliwości załadunkowych, ustaleniem terminów. Firma transportowa wykonuje zlecenie. Całość kontaktów z firmą transportową – od podjęcia ładunku na danej trasie, po rozładunek – bierze na siebie spedytor. Klient zazwyczaj nie ma kontaktu z przewoźnikiem.

Firmy kurierskie znacznie różnią się w swojej specyfice od usługi spedycyjnej. Przesyłki kurierskie mają zazwyczaj dużo mniejszy format oraz wagę, a przewozy dokonywane są w sposób masowy – przesyłka trafia do punktu dystrybucji, skąd wraz z innymi przesyłkami jest przewożona do kolejnego punktu dystrybucji, a stamtąd – do odbiorcy. Z tego powodu usługa ta znacznie różni się od indywidualnej usługi przewozowej, jaką organizują firmy spedycyjne – nie ma punktów przeładunkowych, a przewoźnik zajmuje się towarem jednego klienta.

Część klientów decyduje się na samodzielną organizację transportu, szukając rozwiązań bezpośrednio wśród przewoźników. Natomiast za współpracą z firmą spedycyjną przemawia wiele korzyści – Spedytor dysponuje nie tylko ogromną bazą zaufanych przewoźników,ale też doświadczeniem. W TSL Expert oddajemy do dyspozycji klienta dedykowanego spedytora, który ma doświadczenie i wiedzę w organizowaniu i wyszukiwaniu najlepszych rozwiązań, co finalnie przekłada się na cenę usługi, czas, a także bezpieczeństwo transportu.

Z naszego doświadczenia wynika, że właściwy wybór naczepy i przewoźnika to często oszczędność kilkunastu, a czasem nawet kilkudziesięciu procent od standardowej ceny transportu. Wymiary towaru i sposób załadunku są kluczowe, ale wiele również zależy od terminu załadunku i rozładunku, jak i wymagań dotyczących czasu dostawy.

Przewóz towarów we współpracy z firmą spedycyjną, jest w każdym przypadku wyceniany indywidualnie. W przeciwieństwie do usługi kurierskiej, gdzie łatwe jest oszacowanie kosztu dzięki przewozowi na trasach pomiędzy centrami dystrybucyjnymi, usługa spedycyjna jest usługą indywidualną. Rolą spedytora jest pomoc klientowi w wyborze najlepszego rozwiązania. Na końcową wycenę wypływ ma szereg czynników, m.in. wymiary ładunku, trasa przewozu, termin realizacji przewozu, waga ładunku a także specjalistyczne wymagania towaru lub warunki szczególne za załadunku i rozładunku.